معرفی کتاب | پیش‌گو
  • کد مطالب: ۱۷۴۴۰۷
  • /
  • ۱۰ مرداد‌ماه ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۵
  • ۲

معرفی کتاب | پیش‌گو

رمان پیش‌گو نوشته‌ی حمید نوایی لواسانی اثری خواندنی و حماسی است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن را به چاپ رسانده است.

سپهر عبدی - رمان پیش‌گو نوشته‌ی حمید نوایی لواسانی اثری خواندنی و حماسی است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن را به چاپ رسانده است.

این رمان که برای گروه «د-ه» (۱۰ تا ۱۶ سال) نوشته شده است به موضوعات تخیلی و تاریخی می‌پردازد و سبک تخیلی را با تاریخی در هم می‌آمیزد.

داستان در زمان‌های پیشین شروع می‌شود، جایی که ۷ خشکی پراکنده روی دریای فراخکرت شناور هستند. ۶ خشکی تحت فرمان فرمانروای آن زمان، یعنی دهاک، قرار دارد و تنها یک خشکی به نام البرزکوه فرمانروای جداگانه‌ی خود را دارد. اسم این فرمانروا بانو میتراست.

دهاک به آیین چندخدایی اعتقاد دارد، اما بانو میترا به آیین پاک خدای واحد.
شخصیت اصلی داستان پسری جوان به نام بهمن است که در دربار بانو میترا خدمت می‌کند، اما نژاد اصلی او به خشکی پارس برمی‌گردد.

این پسر نوجوان به‌زودی متوجه هویت اصلی خودش می‌شود. پیش از این اتفاق طلایی، بانو میترا در نبرد، با دشمنان به صورت غیرعادلانه‌ای می‌میرد.

شورای البرزکوه به فرمان بانو، جانشین او را انتخاب می‌کند. این شورا توسط چند تن از قابل‌اطمینان‌ترین افراد نزدیک بانو میترا مدیریت می‌شود. پیشنهاد می‌کنم این کتاب را بخوانید.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
0
0
عالی بود این کتاب،ممنون
مژگان
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
0
0
چقدر زیبا و وسوسه انگیز در مورد این کتاب نوشتی.جوری که ادم حتما این کتاب رو تهیه کنه .افرین به قلمت